Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
FAQ : Szukaj : Użytkownicy : Rejestracja

Poprzedni temat :: Następny temat
Pozyskiwanie wiernych przez Kościół
Autor Wiadomość
Tomek Płeć:Mężczyzna
Φιλο
Newsman
Φιλο

Dołączył: 25 Gru 2004
Posty: 67
Skąd: Poznań
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 2/16
 12%
PostWysłany: 2007-05-16, 08:51   Pozyskiwanie wiernych przez Kościół Dodaj użytkownika do listy ignorowanych  Odpowiedz z cytatem

Billboardy z dekalogiem, reklamy, plakaty - z roku na rok polski Kościół powiększa budżet na marketing religijny.

Minęły czasy, gdy Kościół przypominał o sobie zabieganym przechodniom jedynie za pomocą przydrożnych kapliczek czy wież kościelnych - pisze "Metro".

Dziś, idąc ulicą, jesteśmy coraz częściej atakowani z billboardów za pomocą wyrafinowanych technik reklamy: już w prawie każdej diecezji, planując wydatki, księża nie mogą zapomnieć o rubryce "marketing religijny".

Billboardy zachęcały między innymi do dobrego przeżywania: Wielkiego Postu (mieszkańcy polskich miast niedawno oglądali na plakatach krzyż otoczony gwoździami i hasłem: "Sumienie ruszyło"), rocznicy śmierci Jana Pawła II, a nawet przypominały nam podstawowe regułki modlitw i prawdy wiary. Kościół coraz śmielej korzysta przy tym z fachowej pomocy agencji reklamowych, a archidiecezja warszawska zbudowała nawet własne nośniki: ma ich już 30 w całej stolicy.

Ile do tej pory polski Kościół wydaje na marketing religijny? To pozostaje tajemnicą, ale jedno jest pewne: - W Polsce jesteśmy dopiero w początkowej fazie rozwoju nowoczesnych technik marketingu przez Kościół, i to będzie postępowało - twierdzi dominikanin o. Wojciech Jędrzejewski.

Księża podkreślają, że choć Kościół od zawsze musiał stosować takie czy inne sposoby "reklamowania wiary", bo na tym polega ewangelizacja, to jednak reklamowanie Boga w tym samym miejscu, gdzie proszek do prania, może być dla niektórych szokujące. Ale - jak mówią duchowni - tu nie chodzi o to, by kogoś nawracać: - Raczej chodzi o budowanie pewnych skojarzeń związanych z Kościołem.

Są bowiem tacy, którym na przykład wierni modlący się w kościele kojarzą się z grupą cierpiących nieudaczników i kalek, a sam Kościół - z czymś staroświeckim. Zastosowanie nowoczesnych technik reklamowych może by próbą przełamania tych skojarzeń. W nowoczesny sposób można nawet zachęcać do odmawiania różańca - przekonuje o. Jędrzejewski.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Oznacz temat jako nieczytany

Skocz do:  

Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group